gamla elever i världen :-)

Hallå där...

Bollnäs/Ljusnan Adrienne Åbjörn, 28 år, Alftatjej som är bosatt i Stockholm som på lördag ska dansa till Sibel i Melodifestivalens fjärde deltävling i Malmö.

Relaterat

Artikelbilder

Alftatjejen Adrienne Åbjörn dansar bakom Sibel i Melodifestivalens deltävling i Malmö.

Alftatjejen Adrienne Åbjörn dansar bakom Sibel i Melodifestivalens deltävling i Malmö.

Hur kommer det sig?

- Jag har tidigare jobbat med Melodifestivalens koreograf Tine Matulessy. Kring jul blev jag tillfrågad om jag ville dansa till Sibels bidrag Stop. Självklart tackade jag ja, det är roligt att få jobba med nytt folk.

 

Vad är det för låt och hur går dansen?

- Jag är en av sex dansare bakom Sibel. Som vanligt är allt så hemligt men vi dansare kommer inte vara särskilt diskreta. Det är en up-tempo låt på 2 minuter och 57 sekunder där det händer mycket i musiken. Det går snabbt och det gäller för oss dansare att ge järnet. Det är ett coolt nummer.

 

Hur mycket har ni övat?

- Första repetitionerna var i januari, sedan har vi träffats fyra gånger. Den här sista veckan har övat desto mer. Några dansare har jag jobbat med tidigare, andra är nya bekantskaper.

 

Vad gör ni annars i Malmö?

- Sibel är ganska upptagen med intervjuer och det är mycket fokus på repetera, allt måste ju sitta. Vi dansare har mer egen tid, jag kanske bubblar lite och bara tar det lugnt.

 

Vad gör du annars, när du inte dansar i Melodifestivalen?

- Jag undervisar i dans på Balettakademien och på Danskompaniet i Stockholm, det är heltidsjobb. Sedan är jag frilans i både dans och koreografi. Nu i sommar är jag koreograf för Mio Min Mio som sätts upp i Vaxholm. Det är roligt att göra så olika jobb som möjligt, att både får undervisa och få dansa själv.

 

Hur känns det inför kvällen?

- Just nu är det för tidigt att vara nervös. Men nervositeten kommer säkert till genrepet inför publik. Men det är bra att bli lite pirrig, då ökar adrenalinet och jag blir extra peppad.

 

Lina Kronberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0