Kontrakt 2010-2011 / skriv ut och skriv på om ni har möjlighet

Kontrakt

Hälsinglands Dansteater

2010-08-26 – 2011- 06-30

 

Hälsinglands Danteater är dels en ideell förening och dels en produktionsgrupp som arbetar med dans/dansteater som uttrycksform. För att kunna arbeta utåtriktat behöver vi några gemensamma förhållningsregler i gruppen. De gäller under hela den tid kontraktet omfattar.

Läs igenom och fundera tillsammans med dina föräldrar, om du inte ännu fyllt 18 år. Sedan tar ni tillsammans ställning till de regler/ det förhållningssätt som gäller för gruppen. När ni bestämt er så skriver ni under och på så sätt tackar ja, eller mailar någon av oss att ni tackar nej. / Välkommen till Hälsinglands Dansteater.

 

1)      Jag kommer i god tid till lektionerna (måndagar och torsdag) och meddelar till ledaren i de fall jag är sen eller uteblir.

2)      Jag får frånvara från 4 träningar under tiden 2010-08-26 – 2011 – 06-30 och om jag är frånvarande fler träningar än så är jag villig att ställa min plats till förfogande om så efterfrågas av ledarna. (särskilda överenskommelser kan göras i undantagsfall)

För dansare ur ES08 gäller 2 träningar 2010-08-26-2011-01-31.

3)      Jag tar hand om min fysiska och psykiska hälsa genom att äta sunt och träna med förstånd. Det innebär att du inte bantar eller toktränar, att du kan vila när du är sjuk.

4)      Jag är en god förebild och ambassadör för gruppen Hälsinglands Dansteater och för de som vill vara med i vår grupp. Det innebär att alkohol, tobak och andra droger bör undvikas eftersom vi i gruppen inte vill att Hälsinglands Dansteater förknippas med en sådan livsstil. Det innefattar också hur jag använder mig av bilder och kontakter på Internet, t ex bilddagboken, facebook och liknande sidor. (alltså uppför dig på ett bra sätt i alla situationer)

5)      Jag ser själv till att ordna rätt utrustning till varje uppträdande t.ex. spansk kjol, danssneakers, karaktärsko, kastanjetter, svart top, svarta byxor, ufobyxor mm.

6)      Jag tar ansvar för min egen träning genom att komma förberedd till våra gemensamma övningar och övar på egen hand när jag måste. Alltså jag ser till att kunna mina grejer.

7)      Jag är en god lagkamrat och samarbetar i gruppen.

8)      Jag tar själv ansvar för att komma till och från våra uppträdanden/shower.

9)      Det är ledarnas ansvar att fördela dansrollerna och jag är beredd att byta.

10)  Jag ställer min roll till förfogande eller tar någon annans roll när så blir föreslaget från ledarna.

11)  Jag förbinder mig att vara tillgänglig för de framträdanden som äger rum under tiden

2010*08*26 – 2011*06 *30   för dansare ur ES08 2010*08*26-2011*01*31 

      12) Jag är beredd på att det tillkommer extra repetitioner inför ett uppträdande.

 

       Jag har förstått och vill vara med i Hälsinglands Dansteater:

 

       _________________________________________________________________

 

 

      Målsmans Underskrift

 

      __________________________________________________________________

 

      Ledare: Hanna Rosén, Greta Sandkvist och Camilla Lucchesi

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0