Vilken danslust jag har!

Allt går upp och ner, ibland mer åt ena hållet än det andra.
Just nu går det bara åt ett håll, uppåt.
Det är länge länge länge sedan jag kände sån lust och
längtan till att dansa.
Jag kan helt enkelt inte få nog, det är så otroligt roligt.
Bara att kunna föra kroppen i olika banor och hastigheter,
att undersöka den minsta detalj och lyckas med något svårt
kan fylla en hel kväll.
Visst, jag kan inte göra det där passgångssteget i afron men
vad då.... det kommer, det kommer.
Mitt center idag var ju urkasst men tenduerna var fina.
Mina häng var okej fast muskelminnet sög.
Benen var starka och sträckta, armarna förde sig helt okej
och jag vilade verkligen under lektionen. Jag var bara där på
den grå mattan, ingen annan stans.
Jag är så glad för mina danskamrater och min lärare....
tänk att det finns människor i min närhet som vill kan
och vågar dela mitt största intresse. Tack för att ni finns! / stora skutt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0