Antistressråd!

På begäran kommer torsdagens antistressråd.

1. Sluta jämföra dig med andra
2. Våga prioritera (sätta i viktighetsordning, välja och välja bort)
3. Sätt rimliga mål
4. Erkänn dina begränsningar men säg vad du är bra på
5. Samtala om allt!
6. Möt vardagens konflikter - 80% beror på missförstånd
7. Tänk positivt ( hur kan jag göra med de här förutsättningarna)
8. Kost motion och sömn i rätt proportioner höjer stressgränsen (rör på dig tre pass i veckan)
9. Mental avkoppling (två gånger i veckan utan krav... klia hunden, bio, gå ut i skogen.....)
10. Släpp lös barnet, lek!
11. Bilda nätverk - stötta varandra...ni är en fantastisk grupp
12. Börja jobba på nytt med din självförtroendeträning.


Några fler frågor att fundera på.....

Jag pratar fort och med starkt eftertryck......

Jag blir irriterad på människor som är fumliga eller slarviga....

När jag talar med andra tänker jag på annat än det vi pratar om....

När jag talar med andra tänker jag på annat än det vi pratar om.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0