true colours

Det är inte varje dag som vi dansare får luta oss tillbaka och njuta av något som vi själva inte slitit och svettats med. Inte varje dag som vi får njuta av någon annans verk. Visst är det härligt att se hur någon tolkar en låts budskap och musik? Vem hade gjort likadant? Vem hade sett de rörelserna, fraseringarna och betoningarna som självklara?

Ett otroligt vackert språk, och att dessutom ha uthålligheten att hålla sig till samma stil genom hela.

Efter att ha tittat på så många olika dansare, proffs som amatörer, jobbat med olika pedagoger eller bara slitit själv så inser man hur unikt det är med en så ren dansare... Som jobbar så noggrant, teniskt och rent. Och som dessutom verkar göra det helt utan ansträngning. Att med en så självklar lätthet lyfta från golvet, pointa foten eller hitta förlängningen i precis rätt tid... Det är häftigt!

Vi tackar, jag tackar... Det var fantastiskt! Vackert, rent, ärligt och fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: danshäxan

Ja helt och fullt som jag tycker.... nu har

effortlessness fått ett ansikte i Bollnäs. / cam

2009-06-10 @ 16:49:57
Postat av: Linnea

Sitter här med tårar i ögonen, "är det mig inlägget handlar om?!". Jag är expert på att nedvärdera mig själv, men den här gången ska jag bara säga TACK och faktiskt ta åt mig.



Det var en underbar känsla att dansa i aulan. Jag har aldrig varit så nervös förut, och jag har aldrig varit så stolt över mig själv. Jag vågar mycket mer än vad jag tror! Tack för möjligheten, mina tre år på Torsberg hade inte kunnat avslutas på ett bättre sett.



Tack Hanna och tack Camilla för allt!

2009-06-12 @ 14:36:50
URL: http://emmalinneaandersson.blogg.se/
Postat av: danshäxan

Det är vi som tackar dig!

Ha en skön sommar och berätta var du tar vägen.

/ kram

2009-06-12 @ 18:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0