skuttarna tänker till över en sen kaffe vid köksbordet

Lov, ett märkligt ord. Vad får man lov att göra då?
Ledigt, det finns möjlighet att vara ledig. Ledig från vad?

- vad är det som får dig att känna dig ledig?
- när jag får vara med min familj, eller när jag läser en bok.
- jag känner mig ledog när jag har långt med tid som ingen annan
kan göra anspråk på, att få vara ostörd.
- vänta, vad är det där?
....... de båda lyssnar på teveljudet....
tittar på varandra.....ögonen är stora som tefat....
de brister ut i kör:
- det är house!
- ja det är tisdag
varpå det reser sig och skyndar till tevesoffan...

ja tänk så enkelt det kan vara med återhämtning.... / ta vara på tiden hörrni / skuttarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0