torsdagsträningen 19 nov

Hemma efter floor och koreografier.
Utgå alltid från mitten, inifrån. Oavsett om det
gäller det kroppen ska göra eller... det människan ska
presentera.

Våga visa.... våga vara...våga prova...utmana dig själv och
din människa.

Jag har några låtar jag tycker om att lyssna på... tänker mest på
texten då...

Min fina lista:
Sting - Let Your Soul be Your Pilote
Annie Lennox - Dark Road
Sarah Brightman - Deliver Me
Sarah Brightman - It's a Beautiful Day
Winnerbäck och Miss Li - Om du lämnade mig nu
ur Jesus Christ Superstar - Gethsemane
Sting - Fragile
Helen Sjöholm - Gabriellas sång
Sting - Fields of Gold
Peter Gabriel - Shaking the Tree
Phil Collins / Cindy Lauper - True Colors
Eros Ramazotti - Musica e

Det finns så klart många många fler.......
Vilka har du?            / tack för ikväll.... / kram på er från stora skutt

Kommentarer
Postat av: Peter

Melissa Horn, Sofia Karlsson funkar ofta... men annars svenska visor av de gamla visförfattarna. Just nu, Höstvisa som muminmorsan har gjort, Tove alltså :) Pianomusik går ofta hem också... Musik som spelas i filmer brukar jag gilla, Forest Gumps tema musik = bra!

2009-11-20 @ 00:18:15
Postat av: Linnea

Åh, underbart! Några av mina finlåtar är:

Beck - Everybody's Gotta Learn Sometimes

Coldplay - Violet Hill

Dana Glover - Thinking Over

Elliott Smith - Needle In The Hay

Enya - Caribbean Blue

Erik Hassle - Hurtful

2009-11-20 @ 00:36:28
URL: http://emmalinneaandersson.blogg.se/
Postat av: camilla lucchesi

trevligt!

det finns så många fina sånger/låtar... att

stärka sig med, koppla av med och bli lyft av.

Enya - mycket av hennes musik är superskön att

koppla av till

Nothing else matters, stråkversionen.... med.. Apcocalypte nånting...

En hel del klassisk musik gillar jag.... favoritinstrument är: horn, fagott, cello......

/ :-)

2009-11-20 @ 17:33:27
Postat av: Kristin

jag är en sån där person som är alldeles för dålig på att lyssna på texter i låtar...tyvärr! men jag gillar melissa horn, sofia karlsson, anna ternheim, lars winnerbäck, regina spektor... alla dom har låtar som gör mig lugn och får mig att må bra!

2009-11-20 @ 18:51:20
Postat av: emelie olsson.

jag är med på melissa horn, anna thernheim och lars winnerbäck listan jag med! mina favoriter just nu!

men sen är också: Ani DiFranco - You Had Time väldigt bra. det är orginal låten som lars winnerbäck har gjort om till svenska.

och sen låten: Free Fallin med John Mayer är jättebra! :)

2009-11-20 @ 22:05:21
Postat av: Elin

Taylor Swift - Crazier

Duffy - Oh Boy

Duffy - Save it for your prayers

ERA - Don't you forget

Anouk - Lost

Titiyo med Moto Boy - If only your bed could cry

Jag kan hålla på i evigheter, sedan så finns ju melissa horn, anna ternheim på listan också ;)

2009-11-21 @ 14:37:46
Postat av: Frida

Även jag tycker om att lyssna på några som Melissa Horn, Anna Ternheim och Lars Winerbäck, men även andra artister och andra låtar. Men ganska mycket lunga och avslapnade låtar med fina och betydesfulla texter som man tänker mycket av, just nu, som även går bra att sova till och mår bra av.

:)

2009-11-21 @ 20:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0