när det är mycket....

Ibland liksom hopar sig uppgifterna som stora klumpar eller bulor på vägen där man
ska fara fram. Man snubblar och slår sig på resan framåt. Det är lätt att vilja sätta sig
vid vägkanten och gråta. Vägen ser trots allt ut som den gör och dessutom har man valt
att ta just den vägen. Något som kan verka helt obegripligt vissa gånger.
"Varför utsätter jag mig för det här?" Det är en fråga som kan komma upp med jämna
mellanrum. Den kommer att besöka oss hela livet. Frågan är kanske mera hur vi ska
förhålla oss till den frågan eller hur vi ska förhålla oss till vårt val av väg eller hur vi ska
förhålla oss till bulorna på vägen.

Livet är kort. Alldeles för kort för att låta det dåliga vara det som styr.
När det nu finns möjlighet att låta det kraftfulla, förväntansfulla. livskraftiga,
utvecklingshungriga och framåtsträvande var det som avgör.

När en oväntad situation uppstår.... varför inte tänka: - Vad kan jag göra med det här?
- Hur kan jag lösa det här?   - Vad kan jag lära mig av det här?

När det är dags att lägga sig för kvällen.... varför inte tänka: - Vad har jag lärt mig idag?
-Vad har jag tillåtit mig att uppleva idag?   - Vad för nytt har utmanat mig idag?

På morgonen när vi vaknar....varför inte tänka: - Idag ska jag vara mitt allra bästa.
- Idag är en dag full av möjligheter.  - Vad kan den här dagen ge mig?

Ja.... ibland måste vi bara tänka till....
För en del är det måndag tisdag.... föreställning Fri
Några har Lejonkungen på onsdag och torsdag
Alla har show på stan på fredag
Några har genrep KP den 22/5 och föreställning 23/5
Några har klassiska 25-26/5
Några har Dansforum 30/5
Alla har dansotekets avslutning 31/5
Alla har show på torget den 12/6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0