Hej och varmt välkommen till Hälsinglands DansTeater 2014/2015

 

Jag vill att du som dansare börjar med att läsa igenom detta dokument. Om du är omyndig läser du det ihop med dina föräldrar. Så här vill jag att vi arbetar, om du tycker annorlunda så tar du kontakt med mig annars förutsätter jag att vi är överens.

 

Vi är en grupp som har funnits ganska länge och som vänder sig till dig som vill satsa lite mer… Så här tänker jag om vårt förhållningssätt till dansen, gruppen och oss själva:

 

Vi tränar 2 gånger i veckan, ordinarie, men extra repetitioner tillkommer inför uppträdanden.

 

Vi strävar efter att hålla en bred repertoar för att kunna tacka ja till olika erbjudanden, föreställningar osv men också för att vi tror att det berikar oss som dansare. Genrebredd och kvalité! Detta i sin tur innebär så klart ett högt tempo i kombination med hårt arbete. Mycket av ansvaret läggs på den individuella dansaren.

 

Till lektionerna kommer vi i god tid, med rätt utrustning och rätt förberedelse. Sömn, mat och egen repetition är till exempel sätt att förbereda sig på. Vad behöver du för att kunna ta till dig av vår teknikträning på bästa sätt? Extra uppvärmning? Speciell förberedelse?

 

Närvaro vid varje lektion är viktigt då vi alla strävar framåt. Om du av någon anledning inte kan närvara meddelar du det i god tid samt ser själv till att ta reda på vilken information du missat. 6 lektioners frånvaro under året är maximalt för att man ska klara av tempot.

 

Vi uppträder vid en rad olika tillställningar under året. Antalet uppträdanden varierar men vi anser att varje uppträdande är det viktigaste. Vi respekterar våra gruppmedlemmar, arrangörer, vårt gruppnamn, kulturskolan och naturligtvis publiken. Att vara god förebild för oss själva och gruppen är A och O för att i framtiden kunna vara anställningsbar men också för att vi ska vara attraktiva som grupp. Tänk på hur du marknadsför dig själv utanför träningslokalen, scenen samt sociala medier. Var rädd om dig själv!

 

Var och en ansvarar själv för att ordna de scenkläder som behövs. Gör detta i tid då nya kläder alltid skapar nya förutsättningar för din prestation…

 

Som dansare använder jag kroppen som ett instrument och ser därför till att sköta min hälsa. Lyssna på kroppen och var rädd om den. Du är själv ansvarig för ditt instrument!

 

Hälsinglands DansTeater är, och har alltid varit, en grupp! Därför är vi rädda om varandra och hjälper varandra framåt!

 

Jag strävar efter att ge alla dansare en så väl anpassad utmaning som möjligt, detta i sin tur innebär att inte alla dansar allt eller lika mycket som någon annan. Rättvisa är inte alltid antal koreografier, minuter på scenen eller placeringen utan en utmaning utifrån din potential eller där du befinner dig rent tekniskt.

 

Jag hoppas att ni alla kommer att trivas Hälsinglands DansTeater samt kulturskolan. Med stora förhoppningar om ett givande år! /Hanna, 070 260 87 62


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0