en snabb tanke...

Man hinner inte alltid få ur sig allt man vill säga under lektionstid... Men:

HDT, gruppen med tempo och många järn i elden... Massa, massa saker på repertoaren och mer vill vi alla ha. Men vad krävs för att repertoaren med alla moment ska hålla kvalitet?

Fundera alltid vid koreografie-repetition på:

Vad är det för stil nu? Vad ska jag förmedla? Vad behöver jag personligen tänka på? SKa vi jobba som en grupp eller individuellt och komplettera varandra? Vad är direktiven?

Förlora er inte i räkning och teknik, sätt sånt hemma... Utnyttja den lilla tiden gruppen har tillsammans till att komma ihop...

Tydligt? Jätte krångligt? Hör av dig och återkom, jag förklarar gärna vidare...

/lilla Skutt


Kommentarer
Postat av: emelieolsson.

förstår precis vad du menar, känns som att man kommit in i känslan i nya juldansen nu sen senaste träningen!

hade bara inte orken att ha uttryck hela tiden, som du märkte. hehe. :p

2009-11-13 @ 19:06:42
Postat av: danshäxan

Jag fattar! Räkningen är jag dessutom inte nån stjärna på.... så.... jag kör på uttryck och närvaro i kropp och själ BRA SYNPUNKT

2009-11-17 @ 07:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0