snart börjar vi..... och jag har varit på diggloo

Hej på er!
Mitt i sommaren, regn och sol om vartannat.
Snart blir det sommarveckan, en möjlighet att träna sig i form inför hösten.
Jag såg diggiloo på Stene gård i fredags. Jättebra!
Allt utom .... just det dansen. Jag satt rätt nära scenen och catwalken och såg
tjejerna på nära håll. De såg ut som Wallmansbrudar precis.
Koreografierna var riktigt dåliga.... ja det tycker jag.
Tjejerna jobbade stenhårt, ja det gjorde de och gjorde sig väl förtjänta av lönen.
Men, oj vad de var plastiga, oäkta, fejk, påklistrat..... jisses amalia.
Är det så där vi uppfattas, tänkte jag. Då är det dags att byta jobb.
Nej hörrni..... vi får tänka till om vad dig håller på med och vad vi vill med det.
Dans är väl ett uttryck att ta på allvar..... något som kommer inifrån, något som
pratar till oss, till vårt inre. Inte något billigt, kom....jag lovar dig att le hela kvällen
och visar samtidigt hela magen för att du inte ska tappa intresset....och
jag gör dig bekymmersfri i hela tre timmar...... så kom.......
Äkta glädje på scenen ska det vara!
KONTAKT med publiken......
en vilja att berätta och att träffas....
SEX är inte en utmaning.....
det är en bakdörr för de som inte törs, kan eller vill prata allvar med sin publik.....
Bara för att publiken skrattar när jag berättar en dråplig/rolig historia betyder inte att
publiken är lycklig...... nej det betyder bara att de låter munnen skratta ...inget annat.

Att sälja sig med SEX.... eller att sälja sitt sex..... dumt och lågt.
Detta är enligt mig något som ska vara högst privat och bara delas
med den som man själv omsorgsfullt väljer.... det innersta är inget allmängods....
Det innersta är vår huvudkudde resten av livet.....


Nu spottar vi i nävarna och tar oss själva på allvar, har roligt och kommunicerar med vår publik....
                                                  Tack för denna gång.... / danshäxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0