Miles away -efter uttagning

Först och främst... vilket arbete! Tack! Ibland sopar man bara ihop sig och gör hur trött man än är, i tisdags var ett bra exempel på det. Hatten av för er! Många lyckades dessutom hitta något ledord som hjälpte framåt och uppåt... Den här gången med hjälp, kan du hitta dessa själv? Hur höjer man sig själv vid en uttagning?

Sök nya vägar och testa sätt att angripa en koreografi, utmaning eller andra arbeten... Du behöver inte förändra hela ditt dansande jag men genom att gå några steg i en annans skor eller våga testa ett nytt spår kan du hitta nya nyanser... Det finns så mycket mer!

Koreografin är för stor för secenen egentligen och det kostar för mycket tid att synka alla därför är endast 8 uttagna... På mindre scener kan bara 4 st göra...

Tack för er tid och arbete med koreografin... Nu fortsätter vi, vidare ska vi!

Följande vill jag fortsätta jobba med:

Hanna Johansson -det som hände på slutet känns intressant, det här vill jag ha mer av... Våga vara mjuk med skarpa ansatser ibland som motsats... Dynamik! Du kan!

Britta Hansers -slappna av och låt din dansare komma fram! När du inte blockerar dig själv så glittrar du... Det finns så mycket... Hur mycket får vi vara med om? Våga... Huvudet har du med dig men blockera inte din talang. Låt kroppen dansa, korrigering hjälps vi åt med!

Felix Skalberg -dig vill jag utmana! Du har tydliga och energiska ansatser (bra!), låt dem efterföljas av förlängningar. Föööörlääängningar... Förlängningar! Mera och mjukt. Vill även prata lite linjer, port de bras och placeringar så att vi blir överens. Timing!

Anastacia -här finns det mer att hämta! Mönstret i koreografin är det första så att du sen kan vila i den... Du har en naturlig fallenhet för teknik och det gillar jag dessutom har du ett fin språk och en närvaro... Nu ska vi bara pussla ihop bitarna :) Ta för dig!

Camilla Lucchesi -du och jag är egentligen väldigt olika men just därför... Du är orädd och satsar alltid. Arbetsmoral! Du har en energi som jag vill ha med och naturligtvis din tekniska kvalitet. Det ska bli kul att se hur du tolkar när mönstret är med...

Kristin Sandström -ännu en utmaning... Sluta spela safe! Gör fel... Gör skitmycket fel men lär dig något av det. Tänk inte tekn ik den följder med ändå, låt ditt uttryck leda dig istället...

Nea Landin -tack för ett fint arbete. Arbetsmoral kallas det för! Du är musikalisk och dansar medvetet... Bra! Placering är inga problem även om jag skulle vilja ha ner tyngden lite till... Leta nya vägar och nya uttryck... Vad kan du ta med dig från de andra i gruppen...?

Hanna Rosén -jaha?

Allmänt: Fräset... vart? Tydligare! Pointade fötter lägger jag ut som en uppgift, det får ni städa själva... Vilken arm på vilket häng? Den behöver putsas och fortfarande lite ordningsfråga men det löser vi... Sista refrängen saknar 4st 8:or, det ordnar vi... Jag önskar även tydliga skillnader i presentationen av de olika delarna...


Ordningen:

Orange-del: Intro... Som tidigare... Kanske att någon får byta...

Gul-del: Vighet, heeela kombinationen...

Blå-del: Allt.

Rosa-del: Refräng, som vanligt med det nya.

Blå-del: Till och med ripple...

Gul-del: Vighet, bara stående...

Blå-del: Bara det sista.

Rosa-del: Refräng igen.

Gul-del: Vighet, heeela kombinationen...

Grön-del: Korta varianten till och med port de bras.

Rosa-del: Refrängen. Här saknas det 4st 8:or. De kommer...

Grön-del: Heeela... Sen slut.

Nu strax helg sen bara 2 veckor kvar...  Det här orkar vi!

Kommentarer
Postat av: Nea

Vänta lite, nu behöver jag få en sak förklarad för mig... Cam säger att jag ska jobba uppåt, eftersom jag är tung naturligt, men Hanna säger att jag måste få ned tyngden. Vad ska jag göra??

2009-12-03 @ 21:24:06
Postat av: Elin

Grattis allihopa ;)

2009-12-04 @ 14:27:19
Postat av: cam :-)

upp eller ner.... det beror nog väldigt mycket på vilken koreografi det är, och ner här tror jag betyder att du ska placera ditt center där det vanligtvis ska sitta.... om man dansar med center för högt så nästan flyter man ovanpå golvet. I jazz t ex. ska man vara låg i tyngdpunkt och förlänga allt. I balett ska man UPP och vara viktlös. (se viktlös ut) I moderna koreografier finns både och.

Det jag menar är nog... att för några av oss blir tyngden center och armarna blir små tentakler som inte förlängs och inte syns/leder rörelsen åt något håll. För de som är "lätta" blir center gärna flytande i luften.... och det blir svårt att få golvkontakt. Inget får liksom någon pondus, medan i den tunga varianten får rörelsen ingen grace eller riktning. När man blandar båda i en slags balans kan man få båda. det beror också på vilka rörelser man gör.... hopp ska upp, häng ska först ner sedan förlängas.... ja inte vet jag om du fattar vad jag menar?

2009-12-04 @ 16:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0