Danshäxan reflekterar del 2

Att ge sig hän.....
Vad är det och vem gör det?
Tänk att våga släppa taget om sin egen regissör som sitter där i huvudet.
Den som säger "det där kan du inte göra" 
Tänk att våga följa känslan som säger "ja! gör det" 
Tänk att våga välja det som ger dig kraft och lust. 
Jag tror att det är rädslan som står mitt i vägen och hindrar oss. 
Rädslan som dyker upp oanmäld litet var stans och blir till ett 
högt stängsel. Det kan bli så att en större del av världen hamnar 
på den sida du inte befinner dig. 

Den modige vågar välja "ja!" fastän rädslan står mitt framför. 
Jag har som modell att utmana min rädsla och flytta på den. 
Flytta den till en plats där den inte står i min väg. 

Igår torsdag deltog jag i en workshop i folkdans. Och jag sa "ja!"
Jag gav mig hän, så till den milda grad att jag nu har stora blåmärken 
på låren. Modigt? Tja.... klokt? Nja.... Roligt? Definitivt! 

Slutsats: säg JA, utmana din rädsla, välj själv! / kram på er från danshäxan :-)        

Kommentarer
Postat av: fanny

Så sant så sant. Tycker om liknelsen med kroppen som ett verktyg.

2008-09-21 @ 10:11:11
URL: http://intefanny.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0